Compliment en Klachten procedure

Binnen De Luwte Hospice & Thuis vinden wij het belangrijk dat iedereen prettig en veilig kan verblijven en werken. Ons streven is dat vrijwilligers, medewerkers, gasten en naasten -in het Hospice en in thuissituaties- elkaar open en ondersteunend benaderen, met ruimte en respect voor ieders waardigheid en integriteit.  

Waardering en complimenten
Bent u tevreden over onze zorg- en dienstverlening? Laat het ons weten via info@deluwte.nl en wij zorgen ervoor dat uw compliment bij de juiste persoon terecht komt.
Complimenten maken zichtbaar wat goed gaat, en wat goed gaat willen wij graag behouden. Ook kunt u uw ervaringen delen op Zorgkaartnederland.nl.

Bent u niet tevreden over ons?
Ook dan horen wij graag van u. U kunt voor het delen van uw klacht de volgende stappen volgen:

  1. Het is ons advies om de situatie in eerste instantie te bespreken met de betrokkene. Het bespreken geeft vaak al verheldering en verlichting in de situatie.
  2. Indien stap 1 niet wenselijk is of niet tot tevredenheid leidt, kunt u ten allen tijde contact opnemen met een coördinator. De coördinatoren zijn te bereiken via 035- 6039450 of per e-mail via info@deluwte.nl. De coördinator zal zich inzetten om samen met u tot een oplossing te komen.
  3. Komt u er met de coördinator niet uit, dan kunt u zich laagdrempelig wenden tot de directeur via een email aan minnema@deluwte.nl.
  4. Als de uitkomst van voorgaande stappen door u niet als bevredigend wordt ervaren, kunt u uw klacht voorleggen aan onze onafhankelijke klachtenfunctionaris. Haar naam is Anna Dagmar de Schepper-Bootsman, zij is te bereiken via e-mail deschepper@deluwte.nl
  5. Als u hierna niet tevreden bent over de aangedragen oplossingen of afhandeling van uw klacht, kunt u uw klacht voorleggen aan de landelijke onafhankelijke klachtencommissie van VPTZ Nederland. Meer informatie over de behandeling van uw klacht of geschil vindt u op de website van VPTZ Klachten -en geschillencommissie VPTZ.

Stappen onafhankelijke klachtenfunctionaris De Luwte Hospice & Thuis

  1. Binnen 1 week neemt de klachtenfunctionaris contact met u op.
  2. In een gesprek kunt u vertellen wat er aan de hand is en wat uw klacht is. De klachtenfunctionaris bespreekt de klacht met betrokkenen en handelt de klacht z.s.m. af, uiterlijk binnen 8 weken. U kunt zich hierin laten bijstaan door een voor u vertrouwd persoon.
  3. Het bestuur wordt van de klacht op de hoogte gesteld. Aan betrokkenen en bestuur wordt door de klachtenfunctionaris schriftelijk en gemotiveerd verslag gedaan van de bevindingen van het onderzoek en voorstellen gedaan van eventuele maatregelen die zijn, zullen of kunnen worden ondernomen. Indien nodig en wenselijk neemt het bestuur deze voorstellen over en draagt zorg voor de opvolging daarvan.

De klachtenfunctionaris is zelf niet werkzaam binnen de organisatie en verricht deze werkzaamheden op vrijwillige basis. Er zijn geen kosten verbonden aan het voeren van een klachtenprocedure.

Klachten over de huisarts tijdens opname in het Hospice Heeft u een klacht over uw huisarts of de arts die de zorg heeft overgenomen van uw huisarts dan kunt u zich wenden tot de desbetreffende huisarts.

Klachten over verpleegkundige zorg in het Hospice
Indien u een klacht heeft over verpleegkundige zorg dan kunt u zich wenden tot de zorgorganisatie Silverein. Zij verzorgen de verpleegkundige zorg in het Hospice.

Vertrouwenspersoon voor vrijwilligers en medewerkers van De Luwte Hospice & Thuis
Vrijwilligers en medewerkers van De Luwte Hospice & Thuis kunnen met een klacht en/ of zorg terecht bij onze vertrouwenspersoon, voor onafhankelijk advies en ondersteuning. Zijn naam is Han van Marwijk, hij is te bereiken via e-mail h.vanmarwijk@deluwte.nl
Aan het contact met de vertrouwenspersoon zijn voor vrijwilligers en medewerkers geen kosten verbonden.

Bestuur hospice
Het bestuur hecht sterk aan een veilige en respectvolle leef- en werkomgeving.
Daarvoor is constant aandacht. Desondanks lopen zaken soms niet zoals wenselijk zou zijn. Daartoe is bovenstaande regeling vastgesteld en een extern onafhankelijk vertrouwenspersoon en klachtenfunctionaris benoemd. Het bestuurslid dat dit onderwerp in portefeuille heeft is Caroline Bonekamp. 

Contact

De Luwte Hospice & Thuis
Julianalaan 88
3761 DH Soest

035 - 603 9450
info@deluwte.nl

KvK: 32099233
BTW: NL813425773B01

NL61 RABO 0394 806514

VPTZ

De Luwte Hospice & Thuis is aangesloten bij VPTZ Nederland, de landelijke koepel voor vrijwilligersorganisaties in de palliatieve terminale zorg.

VPTZ logo transparant

ANBI

De Luwte Hospice & Thuis staat bij de Belastingdienst geregistreerd als algemeen nu beogende instelling (ANBI).

Anbi algemeen nut beogende instelling

ZorgkaartNederland

Onafhankelijke ervaringsplatform in de zorg. Initiatief van Patiëntenfederatie Nederland.

Volg ons

© 2025 Stichting Hospice De Luwte

Website gemaakt door: BADE